Tato stránka je určená k diskuzím občanů městské části Praha 7. Diskuzi řídí správce, který hlídá dodržování pravidel diskuze.
Pro dotazy občanů na zaměstnance či vedení městské části je určena služba Zeptat se popřípadě Nahlásit problém.

Všeobecné otázky a ...
 
Oznámení
Smazat vše

Všeobecné otázky a možná odpovědi.

(@idiotskysytem-mojeid-cz)
Nový uživatel

Dobrý den.

  • Připomeňte mi prosím, proč byli vlastně na území P7 zavedeny tzv zóny 30(km/h) , a jaké to má vlastně pro nás občany přínos?
  • Proč nejsou stále označena/přeznačena místa po zrušených kontejnerech tříděného odpadu v ul. Letohradská u čp.369/3? Je to možná více jak 4 měsíce, co jste (odbor dopravy) tvrdili, že na to není vhodná doba. K dnešnímu dni (18.6.2018) stále žádná změna. Ještě podotýkám, že vaše liknavost mě stála od budižkničemů z MP HMP 200,- které mi jistě proplatíte.
  • Motocykly jistě také platí za parkování v modrých zónách, když mužnou zabírat min. jedno stání, nebo se pletu? A co s tím hodláte dělat, když je vámi vydaných "parkovacích karet"  2x víc než stání.
  • Je zajímavé, že se obáváte možného zablokování chodníku vozidly podélně stojícími částečně na chodníku, kde se na straně jedné pohodlně minou 2 kočárky a na straně druhé projede dodávka, nebo popelář, ale toho, že celý chodník zaberou popelnice a klidně na celý den vás netrápí (viz příloha). Co vás k tomu vede??
Citát
Úvodní téma Publikováno : 18/06/2018 5:58 pm
(@martin-vokus)
Registrovaný uživatel Admin

Dobrý den, pane Koníčku,

odpovídám na Vaše dotazy. 

  • Praha 7 zavedla „Zóny 30“ především z důvodu zvýšení bezpečnosti dopravy v obytných čtvrtích, ale také kvůli parkování. Díky snížení rychlosti automobilů dochází ke zvýšení přehlednosti křižovatek a přechodů pro chodce a k celkovému zlepšení bezpečnosti, komfortu a pohodlí v ulicích, především pak pro děti, seniory a hůře pohyblivé osoby. Toto opatření nám v neposlední řadě zároveň umožnilo ponechání většího množství parkovacích stání u přechodů. 
  • Odbor dopravy již stanovil příslušnou změnu a předal Technické správě komunikací k realizaci. Pevně věříme, že vše bude vyřešeno co nejdříve.
  • Motocykly podle celopražských pravidel pro Zóny placeného stání za parkování neplatí. V rámci možností se snažíme parkovací místa v ulicích rozšiřovat, což se nám, jak při realizaci Zón 30, tak nyní při přechodu na nový systém ZPS, na několika místech podařilo. Zároveň zavádíme i parkovací místa pro motocykly, např. v ulicích Veletržní či Kamenická, které pak neblokují místa v zónách.
  • Děkujeme v této věci za podnět. Jednalo se o kontejnery z jedné provozovny, již jsme se s nimi spojili a dohodli se na nápravě.

Se srdečným pozdravem

Martin Vokuš, tiskový mluvčí MČ Praha 7

OdpovědětCitát
Publikováno : 20/06/2018 6:23 pm
(@idiotskysytem-mojeid-cz)
Nový uživatel

Dobrý den.

Níže uvádím komentáře k Vašim odpovědím.

  • "Zony 30"

Toto opatření nám v neposlední řadě zároveň umožnilo ponechání většího množství parkovacích stání u přechodů

Tak nějak tomu nerozumím. V okolí (tzn.ul. Fr.Křížka, Vinařská,Veverkova, Kostelní, Letohradská, Kamenická atd.) je na min 6-8 místech zamezeno stání vozidel. Pokud by nebyla zavedena "zona 30" tak bych to i pochopil, ale spolu s vaším odvodněním mi to smysl vážně nedává. Obzvláště, když je parkovacích míst 2x méně než vydaných povolení. Ještě podotknu, že na satelitních snímcích z roku 2016 jsou zmiňovaná místa využívána k parkování.

  • Motocykly na parkovacích stáních.

Motocykly podle celopražských pravidel pro Zóny placeného stání za parkování neplatí.

I přesto , že je parkovacích míst 2x méně, i přesto, že je zamezováno parkovacím stáním (viz. výše) a i přes to, že je ve výš uvedené lokalitě a zcela jistě nejen tam, kritický nedostatek míst pro PLATÍCÍ rezidenty, kteří platí i daně, mohou motocykly bezplatně zabírat další stání. Nehledě na to , že tím rozhodí "parkovací pořádek" a tím je po odjezdu v podstatě  v háji další místo nebo dvě. Navíc umění některých řidičů zaparkovat jako "trotl" připraví ostatní o další 5-6 míst (jen dnes, cestou o délce 3/4 km od auta domů jsem jich právě tolik napočítal). Navíc ve výše uvedené lokalitě (a opět nejen tam) není kde brát. Snad jen věšet na klandry a nebo načmárat na chodník, kde by skutečně nepřekáželi. (Beztak jsou tam tiše tolerovány a nikomu nevadí, pokud nedělá pochůzku nějaký méně inteligentní MP bez špetky selského rozumu). Zkrátka by bylo potřeba užívání mozku všemi dotčenými.

Děkuji. M.K.

OdpovědětCitát
Úvodní téma Publikováno : 21/06/2018 10:47 pm
(@martin-vokus)
Registrovaný uživatel Admin

Vážený pane Koníčku,

máte pravdu, že v některých lokalitách i přes zavedení Zóny 30 bylo z důvodu bezpečnosti nutné parkovací místa u přechodů zrušit, ale nebyly to tak vysoké počty. I když odečteme tato zrušená místa, podařilo se v tomto volebním období rozšířit parkovací kapacity v ulicích o 285 míst. K tomu ještě máme 315 míst pro rezidenty v garážích na Letné či 100 míst pro noční parkování na parkovišti před Výstavištěm. Aktuálně se připravuje parkoviště v Jankovcově ulici, které vznikne ve druhé polovině tohoto roku. Tam bude zhruba 85 míst ve smíšené fialové zóně. Další projekty jsou v jednání. Děláme maximum proto, abychom občanům pomohli zaparkovat především ve večerních a nočních hodinách, kdy zóny bývají plné.  

 S pozdravem

 Martin Vokuš, tiskový mluvčí MČ Praha 7

OdpovědětCitát
Publikováno : 26/06/2018 11:07 am
(@suchos-mojeid-cz)
Registrovaný uživatel

Dobrý den,

předpokládám, že v reakci p. Vokuše jde o pokud o vtip.

Před zavedením "zóny 30" parkovací místa nevadila, teď už vadí?!

Krásná ilustrace je nové dílo na křižovatce M. Horákové a Haškovy.

Když už škodíte (myšleno p. Čižinský a jeho Letenská parta), tak aspoň netvrďte, že je to ku prospěchu věci.

Dopravní hriště, které vzniklo kolem Vltavské opravdu zábory jinde nenahradí.

OdpovědětCitát
Publikováno : 25/10/2018 3:16 pm
(@martin-vokus)
Registrovaný uživatel Admin

Vážený pane Suchánku,

dovolím si doplnit svou předchozí odpověď. Ke zrušení některých parkovacích míst došlo pouze v těch nejnutnějších případech. Tedy především u přechodů či křižovatek, kde parkující vozidla zásadním způsobem snižovala rozhled chodců a činila tyto úseky velmi rizikovými. Určitě nelze říci, že by před zavedením Zóny 30 tato místa nevadila. Vytipovávali jsme je ve spolupráci s policií a na nepřehledné přechody nás upozorňovali také občané, především pak rodiče s malými dětmi. Spíše bych tedy řekl, že v těchto místech neměla být parkovací stání v minulosti vůbec zavedena. Snížení rychlosti v Zóně 30 pak napomohlo k tomu, že se řada parkovacích míst rušit nemusela, neboť řidič vozidla jedoucí nižší rychlostí má podstatně lepší přehled a kratší reakční dobu. Jak jsem však již uvedl výše, přes zrušení některých parkovacích míst se nám jich podařilo v uplynulém volebním období mnohem více přidat, a to na různých místech. K těm, které jsem již uváděl v dřívější odpovědi, bych nyní připojil dalších několik desítek na nábř. Kpt. Jaroše, které patrně zmiňujete i Vy ve svém dotazu.

S pozdravem

Martin Vokuš, tiskový mluvčí MČ Praha 7

OdpovědětCitát
Publikováno : 26/10/2018 11:18 am
Sdílet: