Upozornění – změna otevírací doby úřadu zde

Živnostenský odbor lze v současné době navštívit pouze na základě předchozí objednávky (online či telefonicky).

Oddělení administrativně správní (ASO) posuzuje rozsah živnostenského oprávnění a závažné případy ztráty bezúhonnosti ve sporných a složitých případech


Oddělení administrativně správní – ASO

  • Posuzuje rozsah živnostenského oprávnění a závažné případy ztráty bezúhonnosti ve sporných a složitých případech.

  • Projednává přestupky podle ustanovení § 61 až 64 živnostenského zákona ve sporných a složitých případech.

  • Ve zvlášť složitých případech ruší živnostenská oprávnění podle § 58 živnostenského zákona.

  • Provádí metodickou, konzultační a poradenskou činnost v rozsahu působnosti živnostenského úřadu.

  • Projednává oznámené přestupky v rozsahu své věcné a svěřené působnosti a zapisuje do evidence uložené správní tresty do evidence přestupků vedené Rejstříkem trestů, stanoví-li tak zákon.

  • V rámci své věcné příslušnosti k projednávání přestupků opatřuje opisy z evidence přestupků vedené Rejstříkem trestů, stanoví-li tak zákon.

  • Sleduje vydávání nových právních předpisů ve Sbírce zákonů, týkajících se agendy odboru, a metodické pokyny nadřízených orgánů.

  • Vyhledává a aplikuje výkladová stanoviska a judikatury v oblasti živnostenského práva, uvádí tyto poznatky do praxe.

  • Spolupracuje s orgány státního odborného dozoru, orgány kontroly, s hospodářskými komorami a orgány činnými v trestním řízení.

  • Vyřizuje oznámení a podněty občanů v okruhu své působnosti.

  • Ve spolupráci s kontrolním oddělením na úseku ochrany spotřebitele poskytuje poradenství v rámci projektu „spotřebitelský ombudsman“.

  • Zajišťuje výkon spisové služby (e-spis, RŽP, UniSPIS) včetně metodické činnosti pro živnostenský odbor.

  • Poskytuje konzultace a poradenskou činnost v oblasti informačních systémů používaných OŽV.

  • Organizačně zajišťuje fungování on-line objednávek návštěv – rezervací na OŽV.

  • Vede archivy aktivních i zaniklých podnikatelů a zodpovídá za řádné řazení spisů, vede přehledy umístění spisů a zápůjček spisů, vyhledává a zakládá spisy u jednotlivých podání.

  • Spolupracuje s ostatními odděleními živnostenského odboru a v odůvodněných případech činí úkony k zajištění podkladů pro správní rozhodnutí.

  • Organizačně a administrativně zajišťuje fyzickou inventuru hmotného majetku.

Kontakt

Úřad městské části Praha 7
Odbor živnostenský - oddělení administrativně správní
U Průhonu 1338/38
Praha 7

Úřední hodiny Úřadu MČ Praha 7

pondělí
8.00 – 13.00
středa
12.00 – 17.00
placeholder

Poslušná Michaela, Bc.

vedoucí oddělení
tel. +420220144162
gsm. +420736702946
PoslusnaM@Praha7.cz
dveře 1.05

Machálková Marie, Bc.

asistentka
tel. +420220144073
gsm. +420733618601
machalkovam@praha7.cz
dveře 1.04