Vyjádření MČ Praha 7 k možnostem přemostění plavebního kanálu mezi Císařským ostrovem a parkem Stromovka z ulice Za Elektrárnou vzhledem k potřebě navýšení podjezdné výšky
- bere na vědomí
návrh na vyjádření MČ Praha 7 k možnostem přemostění plavebního kanálu mezi Císařským ostrovem a parkem Stromovka z ulice Za Elektrárnou vzhledem k potřebě navýšení podjezdné výšky.
- konstatuje,
že zájmem Ředitelství vodních cest ČR je navýšení podjezdných výšek na plavebním kanále na úroveň 7m, které je odůvodňováno dokumentem dopravní politiky TEN-T pojednávajícím o síti silničních a železničních koridorů, mezinárodních letišť a vodních cest v Evropské unii.
že most mezi parkem Královskou oborou Stromovka a Císařským ostrovem je hlavní pěší, cyklo a inline trasou spojující oba vltavské břehy. Trasa navazuje na pozici obnovované Trojské lávky na pravém břehu a jsou na ní navázána významná rekreační místa Trojské kotliny – park Stromovka, ZOO, botanická zahrada a páteřní inline a cyklotrasa A2. Projekt cyklostezky A1 na straně Stromovky je nyní v přípravě. Automobilový provoz zde zajišťuje pouze obsluhu objektů na Císařském ostrově, především provoz ÚČOV (která má však i vlastní vyhrazený most z ul. Papírenské), jízdní policie Policie ČR a Městské policie a ubytovacích jednotek Povodí Vltavy.
že na severní nábřeží Stromovky je Institutem plánování a rozvoje zpracována "Koncepční studie nábřeží Stromovky a širšího předpolí přemostění plavebního kanálu Trója - Podbaba v ulici Za Elektrárnou". V rámci této studie byla zpracována i rozvaha nad variantami přemostění plavebního kanálu.
že MČ Praha 7 se jakožto účastník územního řízení vyjádřila v této věci již ve svém usnesení RMČ č. 1244/15-R ze dne 22.12.2015, kdy bylo navrhováno navýšení stávajícího mostu o 1,5 metru. Územní řízení bylo z důvodu nedodržení platných právních předpisů zastaveno. Dále se MČ Praha 7 k záměru vyjádřila dne 9.8.2016 usnesením č.0774/16-R, kde podpořila variantu prioritního vybudování zvedací lávky pro bezmotorovou dopravu a následného přizvednutí stávajícího mostu na požadovanou výšku 7m.
že nové vyjádření k možnostem přemostění plavebního kanálu vydává MČ Praha 7 na základě jednání se zástupci Ředitelství vodních cest ČR, kde byla diskutována otázka umístění zdvižného mostu.
- podporuje
- bezbariérové řešení přemostění kanálu tak, aby bylo propojení obou břehů komfortní pro všechny účastníky provozu s důrazem na bezmotorové uživatele.
- nesouhlasí
s úpravami, které by zhoršily stávající, již tak značně komplikovanou, situaci. Je třeba v rámci záměru zlepšit současný stav a komfortní bezbariérový přístup na Císařský ostrov pro pěší a bezmotorovou dopravu. Z tohoto důvodu je varianta pevného navýšení mostu na vyšku 7m nepřípustná.
- požaduje
umístění zdvižného mostu. Tato varianta umožní efektivní a kompromisní řešení, které do doby navazující výstavby lávky pro pěší a cyklisty nezhorší stávající stav.
vybudování zdvižné lávky pro pěší a cyklisty v pozici prodloužení pěší cesty na Císařském ostrově dle "Koncepční studie nábřeží Stromovky a širšího předpolí přemostění plavebního kanálu Trója - Podbaba v ulici Za Elektrárnou".
v době realizace nové zdvižné mostovky zajistit náhradní pěší a cyklistické propojení mezi nábřežím Stromovky a Císařským ostrovem jakožto důležité vazby na exponované trase z Holešovic do Tróji, a to v bezprostřední blízkosti stavby.
- ukládá
STA Mgr. Jan Čižinský
podepsat průvodní dopis MČ Praha 7 k záměru stavby mostu z ulice Za Elektrárnou na Císařský ostrov
Termín: 30.11.2019
VED ORZ Richtr Tomáš Ing. arch.
zaslat usnesení MČ Praha 7 k záměru stavby mostu z ulice Za Elektrárnou na Císařský ostrov, řediteli Ing. Lubomír Fojtů, Ředitelství vodních cest ČR, Nábřeží L. Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1
Termín: 30.11.2019