archivní článek, informace již nemusí být aktuální


Ze Stromovky do zoo se budou moci Pražané příští rok znovu dostat přes lávku. Pražští radní rozhodli na pondělním zasedání o výběru zhotovitele nové Trojské lávky. Magistrát hl. m. Prahy ve lhůtě pro podání nabídek získal od potenciálních dodavatelů osm nabídek, komise na základě multikriteriálního hodnocení rozhodla o výběru společnosti SMP CZ za cenu 128 248 653 Kč. Pokud vše půjde bez komplikací, lávka by měla být otevřena do konce příštího roku.

„Při výběru zhotovitele jsme ukázali, jak chceme významné dopravní stavby v Praze soutěžit. Nezáleželo nám jen na ceně, ale také na odborné kvalifikaci, aby nová lávka měla opravdu špičkovou kvalitu. Přihlásit se mohly jen společnosti odborně a ekonomicky zdatné a především technicky způsobilé. Součástí přihlášek byly i seznamy hotových stavebních prací, seznamy techniků, osvědčení o vzdělání, odborné kvalifikaci a popisem technického vybavení, se kterým bude firma pracovat. Jsem si jistý, že stavba nové Trojské lávky je v dobrých rukou,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Zřícenou lávku nahradí nová ocelově vyztužená konstrukce s životností 100 let za necelých 130 milionů korun. Oproti původní lávce nebude zevnitř korodovat a její stav bude možné účinně kontrolovat. Je navržena tak, aby byl snadný přístup k ocelovým lanům a bylo jak efektivně zjistit jejich momentální stav. Nová lávka bude široká čtyři metry a bude nově sloužit pěším, cyklistům i lidem na kolečkových bruslích. V případě potřeby po ní přejede také vůz Integrovaného záchranného systému.

Vysoutěžená cena garantuje vysoce odbornou úroveň provedení stavby i kvalitní použité materiály. Cena zahrnuje mimo jiné přípravu území, pravé a levé předpolí, schodiště, elektrické osvětlení a vegetační úpravy.

„Praha potřebuje přesně takové kvalitní mosty. Dluh, který na mostech město má, všichni Pražané znají. Vedle nové podoby soutěží chystaných staveb jsem proto posílil také kontrolu mostů a o rekonstrukcích se nyní rozhoduje na základě více podrobných technických průzkumů. Provádíme také zatěžovací zkoušky, díky kterým most poznáme skutečně do detailu a rekonstrukci naplánujeme rychlejší a kvalitnější,“ popsal Adam Scheinherr.

Zároveň dokončil Kloknerův ústav ČVUT pro Technickou správu komunikací hl. m. Prahy dlouhodobou koncepci údržby a oprav mostů s předpjatou nosnou konstrukcí. „Na můj pokyn byl tento dokument vypracován. Je to materiál, ve kterém je navržen postup při péči o tyto konstrukce,“ dodal Adam Scheinherr.