archivní článek, informace již nemusí být aktuální

V Praze 7 přibývá kombinovaných parkovacích stání pro sdílená nebo soukromá kola, skútry či motorky. Sedmá městská část ve spolupráci s provozovatelem elektrických skútrů BeRider zavedla v letošním roce již 13 takových míst. Vozidla, která zde řidiči zaparkují, uvolní chodníky pro chodce a parkovací stání pro automobily.

Vedle rozsáhlé sítě cyklostojanů je dopravní infrastruktura Prahy 7 postupně rozšiřována také o stání pro veškerá soukromá i sdílená jednostopá vozidla.

„Dlouhodobě se potýkáme s problémem nevhodně zaparkovaných jednostopých vozidel, a to je hlavní důvod pro hledání řešení, které nám pomůže uvolnit chodníky pro chodce a také často přetížená parkovací stání pro auta. Ve spolupráci s experty jsme vytipovali vhodná místa, která zaparkování osobního automobilu neumožňují, ale pohodlně pojmou 4–6 kol, motorek či skútrů. Dochází tak k chytrému a efektivnímu využití prostoru. Před týdnem se nám podařilo zavést další parkovací stání v ulici Kostelní u vstupu do Letenských sadů, čímž jsme rozšířili jejich aktuální počet na 13,“ představil koncept Ondřej Mirovský, radní Prahy 7 pro dopravu.

První realizace projektu proběhla v lednu letošního roku na Ortenově náměstí. K dnešnímu dni je již v provozu 13 lokalit, které rezidenti i návštěvníci Sedmičky jednoduše poznají podle svislého i vodorovného dopravního značení s ikonou kola a motorky.

 

Parkovací stání pro jednostopá vozidla se nachází v následujících ulicích:

●     ulice Jana Zajíce 40

●     Kamenická × U Akademie

●     Veletržní 57

●     Františka Křížka × Skalecká

●     Na Ovčinách

●     Heřmanova 20

●     Janovského × Šternberkova

●     U Smaltovny × Šternberkova

●     Bubenská 7

●     Ortenovo náměstí 17

●     Jankovcova 49

●     Strojnická 9

●     Kostelní u Letenských sadů

 

Projekt paralelně běží i v dalších městských částech Prahy, Sedmička však patří mezi nejaktivnější zřizovatele této sítě. Radnice tak zároveň reaguje na rostoucí trend mikromobility, tj. osobní dopravy na kratší vzdálenosti.

Technologickým partnerem projektu se stal provozovatel elektrických skútrů BeRider, který je dalším z mobilitních projektů z inovačního centra ŠKODA AUTO DigiLab.

BeRider Praze 7 poskytl klíčová data o nejvytíženějších dopravních uzlech, zapojen byl do pilotního testování, vybraná místa dlouhodobě monitoruje a v rámci servisní revize své elektroskútry z nejbližšího okolí přesouvá do vyznačených parkovacích zón.

Na základě dat o vytíženosti jednotlivých míst následně MČ Praha 7 ve spolupráci s odborníky připraví další rozšiřování parkovací sítě pro jednostopá vozidla.