ke stanovisku MČ Praha 7 jako účastníka územního řízení k umístění stavby "Výstavba kotevního stání a přípojek inženýrských sítí"
- konstatuje,
-
že předmětem územního řízení je stavba rozšíření sítě technické infrastruktury pro záměr zřízení kotevního stání pro plovoucí zařízení s restauračním a ubytovacím provozem při Bubenském nábřeží
-
že záměr kotvení lodě v tomto místě je projednáván od roku 2015. MČ Praha 7 se k záměru opakovaně vyjadřovala a v roce 2017 se vůči záměru odvolávala s ohledem na nedostatečné podklady a nedořešené souvislosti lodě jako je např. doprava v klidu a řešení technické infrastruktury
-
že dne 10. 11. 2017 byla uzavřena smlouva č. 02/ORZ/2017 o spolupráci kotvení lodi Sabina na Bubenském nábřeží (dále jen „smlouva o spolupráci“) při realizaci projektu „Loď Sabina“ mezi MČ Praha 7 a společností Sabina Estate s.r.o., IČO 27880885, na základě rozhodnutí Rady MČ Praha 7 č. usnesení 0905/17-R z 69. jednání ze dne 3. 10. 2017
-
že v článku III. v bodě b. Dodatku č. 1 ke smlouvě o spolupráci se konstatuje: „loď bude sloužit jako veřejně přístupná restaurace“
-
-
že výstavba kotevního stání a přípojek inženýrských sítí předpokládá následné ukotvení plavidla. Toto plavidlo, včetně dalb, se dle Územního plánu hl. m. Prahy bude nacházet ve funkční ploše VOP - vodní toky a plochy, kde je podmíněně přípustné pouze umístění zařízení sloužících pro provozování vodních sportů a plovoucí restaurace. Územní řízení i dokumentace k projektu „Výstavba kotevního stání a přípojek inženýrských sítí“ zmiňuje dotyčné plavidlo jako „plovoucí zařízení s restauračním a ubytovacím provozem“.
-
- nesouhlasí
-
s umístěním lodě s ubytovací funkcí z důvodu nesouladu s Územním plánem hl. m. Prahy, viz bod I. 4. i s charakterem území. Projekt dále neřeší navazující veřejné prostory, urbanistické ani dopravní souvislosti návrhu kotevního stání pro plovoucí zařízení s restauračním a ubytovacím provozem jako je mimo jiné řešení dopravy v klidu a pěší infrastrukturu. Není možné umisťovat samostatné kotevní stání a přípojky inženýrských sítí bez předpokladu ukotvení plavidla a celá stavba musí být posuzována včetně vlivu funkce kotvící lodi včetně dopadu na fungování města.
-
se závazným stanoviskem Odboru územního rozvoje Magistrátu hl. m. Praha č. j.: MHMP 735607/2020. V tomto stanovisku je zmíněno, že přípojky jsou součástí zřízení kotevního stání pro plovoucí zařízení s restauračním a ubytovacím provozem, nicméně při posuzování souladu s územním plánem již tato skutečnost není zohledněna. Soulad s územním plánem by měl být posuzován pro celý záměr a neměl by být účelově rozdělen pouze na přípojky. Dopady z hlediska územního plánu má hlavně funkce a podoba lodi, jejíž nezbytnou součástí je technická infrastruktura.
-
- ukládá
-
STA Mgr. Jan Čižinský
-
podepsat průvodní dopis ke stanovisku k umístění stavby "Výstavba kotevního stání a přípojek inženýrských sítí"
Termín: 5.12.2028
-
-
VED ORVP Marková Tereza Ing. arch.
-
odeslat průvodní dopis ke stanovisku k umístění stavby "Výstavba kotevního stání a přípojek inženýrských sítí" Stavebnímu úřadu ÚMČ Praha 7
Termín: 13.12.2022
-
-