Stavební úřad (SÚ) plní úkoly Úřadu MČ vyplývající ze Zákona o hl. m. Praze na úseku výstavby a úlohu obecního stavebního úřadu ve smyslu zákona číslo 283/2021 Sb., stavební zákon, zákona čís. 254/2001 Sb., vodní zákon a zákona čís. 274/2001 Sb., zákon o vodovodech a kanalizacích, zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů a dalších obecně závazných právních předpisů a dále plní další povinnosti vyplývající z obecně platných předpisů a nařízení. Situace, ve kterých je nutné se obrátit na Stavení úřad, naleznete v sekci Povolení stavby. 

Pokud je předmětem žádosti záměr, pro který je stavebním zákonem vyžadováno zpracování dokumentace projektantem, musí být tato dokumentace zpracována vždy v elektronické podobě a vložena prostřednictvím portálu stavebníka do evidence elektronických dokumentací. Tato dokumentace musí být ve formátu PDF, jež je opatřeno EAR a EČR, přičemž každý dokument (např. technická zpráva) a každý výkres musí být „orazítkován“ elektronickým autorizačním razítkem samostatně.

Povinnost elektronického podání přes Portál stavebníka se nevztahuje na doplnění žádostí podaných do 30. 6. 2024.

Upozorňujeme klienty Stavebního úřadu, že u podání těchto doplnění je vždy třeba uvést ideálně číslo jednací. V případě, že jste číslo jednací od Stavebního úřadu ještě neobdrželi (například v rámci výzvy k doplnění), uveďte alespoň datum podání vaší žádosti a adresu stavby nebo stavební pozemek, na kterém má být stavba realizována. Obdobně je třeba uvádět tyto údaje (zejména číslo popisné stavby, číslo parcelní stavebního pozemku a katastrální území, ve kterém má být záměr uskutečněn) v každém podání směřujícím ke konkrétnímu řízení nebo předchozímu podání (například v případě doplnění žádosti) také v řízeních vedených již podle zákona 2083/2021 Sb. Podání je mnoho, a důsledné uvádění těchto údajů napomůže urychlení identifikace spisu a tím i výraznému zrychlení práce úředníků.

Podrobné informace týkající se změn stavební legislativy v ČR najdete na stránkách Ministerstva pro místní rozvoj.

Další praktické návody najdete také ZDE.

Stavební úřad MČ Praha 7 aktuálně zpracovává žádosti prostřednictvím „bypass“ Informačního systému stavebního řízení a aplikace Vita, proto doporučujeme podávat všechny žádosti na předepsaných formulářích prostřednictvím portálu stavebníka.


oddělení administrativně právní

oddělení stavební

oddělení dopravních staveb

oddělení vodoprávní

Hlavní úkoly:
Pro MČ Praha 7, sestávající z katastrálních území Holešovice, části k. ú. Bubeneč, Libeň a Troja, zajišťuje výkon státní správy ve smyslu ustanovení § 13 odst. 1, písm. c) a § 15, odst. 1, písm. c) a d) zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon, dále jen SZ) a Statutu hlavního města Prahy.

Dále plní úlohu obecného a speciálního stavebního úřadu ve smyslu zákona číslo 183/2006 Sb., stavební zákon, zákona čís. 254/2001 Sb., vodní zákon a zákona čís. 274/2001 Sb., zákon o vodovodech a kanalizacích, zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů a dalších obecně závazných právních předpisů.

Plní další povinnosti vyplývající z obecně platných předpisů a nařízení.

Územní působnost:
Katastrální území Holešovice, část katastrálních území Bubeneč, Troja a Libeň.

Náplň činnosti:
Provádí veškeré procesní úkony související s výkonem pravomoci stavebního úřadu ve smyslu zákona č. 500/2004 Sb., správní řád v platném znění.

Úřední hodiny Úřadu MČ Praha 7

pondělí a středa
7.30–12.00
13.00–18.00
úterý, čtvrtek a pátek
po předchozí domluvě / po objednání

Kontakt

Úřad městské části Praha 7
Stavební úřad
U Průhonu 1338/38
placeholder

Lubasová Helena, Ing.

vedoucí odboru
tel. +420220144128
gsm. +420736519842
lubasovah@praha7.cz
dveře 3.11b