Živnostenský úřad zruší živnostenské oprávnění na žádost podnikatele ke dni, který mu podnikatel oznámí, nejdříve však ke dni doručení žádosti. Není-li datum zrušení podnikatelem uvedeno, je živnostenské oprávnění zrušeno ke dni nabytí právní moci rozhodnutí živnostenského úřadu. Je-li zahájeno řízení o zrušení živnostenského oprávnění podle § 58 odst. 2 a 3 živnostenského zákona, nelze rozhodnout o zrušení téhož živnostenského oprávnění na žádost podnikatele dříve, než bude rozhodnuto o zrušení živnostenského oprávnění podle § 58 odst. 2 a 3 živnostenského zákona.


Kde

Kontakt

Úřad městské části Praha 7
Odbor živnostenský

Úřední hodiny

pondělí a středa
7.30 – 11.30
12.30 – 18.00
úterý, čtvrtek a pátek
po předchozí domluvě

Machálková Marie

asistentka
dveře č. 201
tel. +420220144073
machalkovam@praha7.cz

Jak

  • Živnostenský odbor Úřadu městské části Praha 7 naleznete ve 2. patře budovy, příjem klientů probíhá v kancelářích 202, 203 a 204.
  • Při osobní návštěvě s vámi referent vyplní formulář Změnový list v elektronické podobě přímo na místě. 
  • V úředních hodinách je funkční vyvolávací zařízení, na kterém si navolíte tlačítko služby, kterou požadujete.
  • Lze využít možnosti objednat se prostřednictvím Rezervačního systému živnostenského odboru na konkrétní den a hodinu.
  • Podání lze též podat na příslušných formulářích přímo do podatelny Úřadu městské části Praha 7, zaslat prostřednictvím držitele poštovní licence, zaslat elektronicky prostřednictvím datové schránky (ID r44b2x7), zaslat elektronicky do podatelny Úřadu městské části Praha 7 se zaručeným elektronickým podpisem (e-mail: podatelna@praha7.cz) nebo využít aplikace Elektronické podání
  • Oznamovací povinnosti fyzické i právnické osoby, je možno splnit na kterémkoliv obecním živnostenském úřadě (Centrálním registračním místě).

Centrální registrační místo

Fyzická osoba může společně s ohlášením živnosti nebo žádostí o koncesi na živnostenském úřadu (na tiskopise vydaném Ministerstvem průmyslu a obchodu – při osobní návštěvě vyplní referent živnostenského odboru) též  oznámit zahájení samostatné výdělečné činnosti podle zákona upravujícího organizaci a provádění sociálního zabezpečení, podat přihlášku k důchodovému pojištění, podat přihlášku k nemocenskému pojištění, oznámit vznik volného pracovního místa nebo jeho obsazení, podat oznámení podle zákona o veřejném zdravotním pojištění.

Právnická osoba může společně s ohlášením živnosti nebo žádostí o koncesi na živnostenském úřadu (na tiskopise vydaném Ministerstvem průmyslu a obchodu) též oznámit vznik volného pracovního místa nebo jeho obsazení.

Podnikatel může na živnostenském úřadě ve lhůtě stanovené zvláštními právními předpisy oznámit též změnu údajů uvedených v přihláškách nebo oznámeních podle odstavců 1 a 2.

Podnikatel může společně s ohlášením živnosti nebo žádostí o koncesi na živnostenském úřadu učinit též podání obsahující údaje požadované v přihlášce k registraci k dani z příjmů nebo k dani silniční, v oznámení o změně registračních údajů vztahující se k registraci k dani z příjmů nebo k dani silniční. Tato podání lze učinit pouze  elektronicky ve formátu a struktuře zveřejněné Ministerstvem průmyslu a obchodu, nebo ústně do protokolu na živnostenském úřadě.

Co musím mít s sebou

  • Doklad totožnosti

  • Případně plnou moc k zastupování

Formuláře

Lze využít Změnový list

Plná moc

Správní poplatek

Nepodléhá správnímu poplatku.

Lhůta pro vyřízení

Pokud rozhodnutí nelze vydat bezodkladně, je správní orgán povinen vydat rozhodnutí nejpozději do 30 dnů.