Česky   English
Úřad městské části > Povinně zveřejňované informace

Povinně zveřejňované informace

  • (podle přílohy č. 1 Vyhlášky MI ČR č. 442/2006 Sb., kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu způsobem umožňujícím dálkový přístup)

1. Název

Městská část Praha 7
Úřad městské části Praha 7
nábřeží Kapitána Jaroše 1000
170 00  Praha 7

2. Důvod a způsob založení povinného subjektu, včetně podmínek a principů, za kterých provozuje svoji činnost

Základním právním předpisem, který upravuje vznik samosprávných územních celků je ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů. 

Blíže pak postavení městských částí upravoval zákon ČNR č. 418/1990 Sb., o hlavním městě Praze, který byl novelizován zákonem č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů. V souladu s tímto předpisem a na jeho základě byla vydána Obecně závazná vyhláška hlavního města Prahy č. 55/2000 Sb., hl. m. Prahy, kterou se vydává Statut hl. m. Prahy, ve znění pozdějších vyhlášek.

Městská část Praha 7 je spravována zastupitelstvem; dalšími orgány jsou rada, starosta, úřad městské části a zvláštní orgány městské části. Městská část Praha 7 je subjekt vzniklý na základě zákona, v právních vztazích vystupuje svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající. Úkoly patřící do samosprávy Městské části Praha 7 plní v rozsahu stanovené zákonem o hl. m. Praze a Statutem hl. m. Prahy a dále v rozsahu odpovídající potřebám městské části. Městská část Praha 7 je správním obvodem pro svěřený výkon přenesené působnosti.

3. Organizační struktura

Organizační struktura

  1. Schéma organizační struktury ( 1,3 MB; pdf)
  2. Organizační řád (739 KB; pdf)
  3. Adresář úřadu
  4. Úřední hodiny
  5. Organizace zřízené MČ

4. Kontaktní spojení

4.1. Kontaktní poštovní adresa

Úřad městské části Praha 7
nábř. Kpt. Jaroše 1000
Praha 7 17000

4.2. Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

Úřad městské části Praha 7 - nábř. Kpt. Jaroše 1000, Praha 7

Informační centrum - Milady Horákové 2, Praha 7

Informační centrum - Dělnická 44, Praha 7

4.3. Úřední hodiny

Úřední hodiny

4.4. Telefonní čísla

Kontakty

4.5. Čísla faxu

fax: 233 374 656

4.6. Adresa Internetové stránky

http://www.praha7.cz

4.7. Adresa e-podatelny

podatelna@praha7.cz

4.8. Další elektronické adresy

ID datové schránky Městské části Praha 7: r44b2x7

Kontakty - elektronické adresy

5. Případné platby lze poukázat:

 č.ú. 19-2000870339/0800 - účet je určen pro příjem:

  • pokut,
  • správních a místních poplatků.

(Poznámka: před uskutečněním platby kontaktujte vždy příslušný odbor úřadu nebo referenta, který Vám sdělí číslo variabilního symbolu, který je povinný pro identifikaci platby.)

6. IČ - identifikační číslo povinného subjektu:

00063754

Identifikační číslo základní územní jednotky (ZÚJ): 500186

7. DČ - daňové identifikační číslo povinného subjektu

CZ00063754

8. Dokumenty

8.1. Seznamy hlavních dokumentů

8.2. Rozpočet

9. Žádosti o informace

9.1. Místo pro získání příslušných informací:

9.2. Způsob získání příslušných informací:

  • Ústně
  • Písemně
  • Prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací

9.3. Předpisy upravující právo žádat informace a povinnost poskytovat informace:

  • Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
    • Městská část Praha 7 je povinným subjektem.
    • Žadatelem je každá fyzická nebo právnická osoba, která žádá o informaci.
    • Informací se pro účely tohoto zákona rozumí jakýkoliv obsah nebo jeho část v jakékoliv podobě, zaznamenaný na jakémkoliv nosiči, zejména obsah písemného záznamu na listině, záznamu uloženého v elektronické podobě nebo záznamu zvukového, obrazového nebo audiovizuálního.
    • Žádost o informace se podává ústně, písemně či prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací.
    • K podání žádosti není potřeba předkládat žádné doklady, správní poplatky nejsou stanoveny.
    • Ze žádosti musí být zřejmé, komu je určena, že se žadatel domáhá informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím a kdo žádost podává.
    • Fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště. Právnická osoba uvede název, identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
    • Povinné subjekty jsou oprávněny v souvislosti s poskytováním informací žádat úhradu ve výši, která nesmí přesáhnout náklady spojené s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli. Povinný subjekt může vyžádat i úhradu za mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací.
    • Lhůta pro vyřízení žádosti o informace je 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo od doplnění žádosti. Tato lhůta může být prodloužena nejvýše o 10 dní z důvodu vyhledání a sběru informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost, z důvodu vyhledání a sběru objemného množství oddělených informací požadovaných v jedné žádosti a z důvodu konzultace s jiným povinným subjektem, který má vážný zájem na rozhodnutí o žádosti.
    • Opravnými prostředky jsou odvolání a stížnost. Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze podat odvolání do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí a to k subjektu, který rozhodnutí vydal. Stížnost může žadatel podat v případě, že nesouhlasí s postupem či způsobem vyřízení žádosti nebo který nesouhlasí s výší úhrady v souvislosti s poskytováním informací. Stížnost se podává do 30 dnů ode dne doručení sdělení o způsobu vyřízení žádosti nebo ode dne uplynutí lhůty pro poskytnutí informace.
       
  • Zákon č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů
    • Povinnými subjekty jsou správní úřady a jiné organizační složky státu a orgány územních samosprávných celků. Primárně je z hlediska městské části Praha 7 povinným subjektem orgán ochrany - odbor životního prostředí.
    • Informacemi o životním prostředí se rozumí informace v jakékoliv technicky proveditelné podobě, které vypovídají o stavu a vývoji životního prostředí, o připravovaných nebo prováděných činnostech, které mají nebo by mohly mít vliv na stav životního prostředí a jeho složek, o stavu složek životního prostředí, využívání přírodních zdrojů a jeho důsledcích na životní prostředí atd.
    • Žádost lze učinit ústně, písemně, telefonicky, elektronicky, faxem nebo jinou technicky proveditelnou formou.
    • Ze žádosti musí být zřejmé, čeho se má týkat informace a musí z ní být patrno, kdo ji podal.
    • Požadovanou informaci je povinný subjekt povinen zpřístupnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od obdržení žádosti, ledaže by si zvláštní okolnosti výjimečně vynucovaly prodloužení této lhůty, nejvýše však do 60 dnů.

nepovinný univerzální formulář - Žádost o poskytnutí informace

INFORMACE POSKYTNUTÉ PODLE ZÁKONA Č. 106/1999 SB.
(členění dle jednotlivých let)

10. Příjem žádostí a dalších podání

10.1. Místo pro podání žádostí, stížností, předložení návrhů, podnětů či jiných dožádání

10.2. Způsob podání žádostí, stížností, předložení návrhů, podnětů či jiných dožádání:

  • Ústně
  • Písemně
  • Prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací

10.3. Místo pro obdržení rozhodnutí o právech a povinnostech osob:

  • Podle dislokace jednotlivých oddělení, útvarů a odborů povinného subjektu, věcně příslušných k rozhodování o právech, právem chráněných zájmech a povinnostech fyzických a právnických osob

10.4. Městská část Praha 7, jako povinný subjekt, postupuje při vyřizování žádostí, návrhů i jiných dožádání občanů v souladu s právními předpisy, které jednotlivá podání upravují.

Poskytuje občanům přiměřené poučení o jejich právech a povinnostech tak, aby mohli uplatňovat svá práva a oprávněné zájmy. V souladu s právními předpisy povinný subjekt vyřizuje jednotlivá podání bez zbytečných průtahů.

10.5. Lhůty pro vyřízení jednotlivých podání jsou odvislé od lhůt stanovených právními předpisy upravujícími obsahové zaměření konkrétních žádostí, návrhů či jiných dožádání občanů.

11. Opravné prostředky

11.1.Opravné prostředky proti rozhodnutí povinného subjektu je třeba podat písemně a to:

  • Osobním podáním do podatelny (č. dv. 17) nábř. Kpt. Jaroše 1000, Praha 7
  • Zasláním prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu Úřad městské části Praha 7, nábř. Kpt. Jaroše 1000, 170 00  Praha 7
  • Prostřednictvím elektronické podatelny podatelna@praha7.cz
  • Prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky ID: r44b2x7

11.2. Většinou lze opravný prostředek podat do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí, pokud není v rozhodnutí nebo právním předpisem stanoveno jinak.

11.3. Z podání opravného prostředku musí být patrno, které věci se týká a co se navrhuje.

Fyzická osoba musí v podání opravného prostředku uvést jméno, příjmení, datum narození a místo trvalého pobytu, popřípadě jinou adresu pro doručování. V podání opravného prostředku souvisejícího s její podnikatelskou činností uvede i druh podnikání, identifikační číslo a adresu zapsanou v obchodním rejstříku nebo jiné zákonem upravené evidenci jako místo podnikání.

Právnická osoba uvede v podání opravného prostředku svůj název nebo obchodní firmu, identifikační číslo a adresu sídla, popřípadě jinou adresu pro doručování. Veškerá podání opravných prostředku musí obsahovat označení správního orgánu, jemuž je určeno a podpis osoby, která je činí.

11.4. Správní orgán, který vydal příslušné rozhodnutí o právech a povinnostech osob, je povinen v poučení uvést, zda je možno podat opravný prostředek, u kterého správního orgánu se opravný prostředek podává, v jaké lhůtě je tak možno učinit, od kterého dne se tato lhůta počítá a který nadřízený orgán bude o opravném prostředku rozhodovat. Nevydá-li správní orgán rozhodnutí ve věci v zákoně stanovené lhůtě, může účastník podat žádost o uplatnění opatření proti nečinnosti u nadřízeného správního orgánu.

11.5. Speciální formulář pro podávání opravných prostředků nebyl povinným subjektem vydán.

12. Formuláře

Přehled formulářů podle oborů

13. Popisy postupů – návody pro řešení životních situací

Popisy postupů – návody pro řešení životních situací

14. Předpisy

14.1. Nejdůležitější používané předpisy

  • Ostatní Řády MČ Praha 7 a Úřadu MČ Praha 7
  • zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
  • zákon č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí
  • zákon č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu
  • zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
  • zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek
  • zákon č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze
  • OZV č. 55/2000 Sb. hl. m. Prahy, kterou se vydává Statut hl. m. Prahy
  • zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích
  • zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání
  • zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách
  • zákon č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
  • zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád
  • zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví
  • zákon č. 250/2016 Sb. o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich
    vše ve znění pozdějších předpisů

14.2. Vydané právní předpisy

Městská část Praha 7 vydává pouze právní akty, které nemají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty) a jiná opatření.

15. Úhrady za poskytování informací

Úhrady za poskytování informací se řídí níže uvedeným sazebníkem.

15.1. Sazebník úhrad za poskytování informací

Sazebník úhrad za poskytování informací

15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

16. Licenční smlouvy

16.1. Vzory licenčních smluv nebyly vytvořeny

16.2. Výhradní licence nebyly sjednány

17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.

1.3.2017 - Administrátor P7 ; Přečteno: 35921 x



Copyright © 2012 Městská část Praha 7