Česky   English
O Praze 7 > Tiskové zprávy > Tiskové zprávy 2016

Výměna rolí na radnici Prahy 7 přinesla nové podněty pro vedení městské části

Vedení sedmé městské části přistoupilo k zajímavému experimentu. Ve čtvrtek 7. dubna se starosta městské části Jan Čižinský, členové rady a tajemník úřadu vypravili do ulic a za přepážky, aby si na jeden den vyzkoušeli roli řadových úředníků. Z jejich zkušeností vzešlo mnoho praktických úkolů, kterými se nyní budou zabývat.

Starosta Jan Čižinský během dne uklízel ulice Prahy 7 v roli metaře. „Vyzkoušel jsem výbavu našich metařů. Osvědčuje se nářadí z lehkých materiálů. Bude třeba ještě vytvořit praktický vozík, na který bude možné umístit vše potřebné včetně kanystru s vodou.“

Na infocentrech si zase radní městské části potvrdili, že je velký zájem o informační materiály pro české turisty, ale také pro cizince. Na toto téma se Praha 7 aktuálně zaměřuje v rámci projektu Art District 7. V sedmé městské části najdete informační centra v ul. Milady Horákové, ul. Dělnická a v budově Ministerstva vnitra na Letné. Pokud občan nechce bloudit po chodbách budovy úřadu, může využít právě servisu informačních center, kde krom jiného fungují služby Czech POINT nebo kopírování. Nově také v informačním centru v ulici Milady Horákové vzniká malá galerie, která bude vystavovat například práce studentů uměleckých škol nebo místních výtvarníků.

Konkrétní a okamžité zlepšení si ze své mise přinesla i radní Lenka Burgerová, která trávila den v terénu se sociálními pracovníky. Dopoledne asistovala sociální pracovnici v Pečovatelském centru a navštívila seniory, po obědě pracovala přímo v ulicích mezi lidmi bez domova. „Pro mě osobně to byla velmi zajímavá zkušenost. Rozsah sociálních služeb, které městská část poskytuje, je mnohem širší, než je obecně známo, máme tým výborných, vnitřně silných lidí, kteří tuhle velmi náročnou práci dělají s úsměvem a respektem ke klientům. Během dopoledne jsem ale zjistila, že V Domě pro seniory v Tusarově ulici nemají v místnosti pro odlehčovací službu bezbariérový sprchový kout, což je třeba vyřešit.“

Radní sledovali nejen služby pro občany Prahy 7, ale jako součást úřednického týmu si na vlastní kůži vyzkoušeli také běžné pracovní podmínky zaměstnanců. Zástupci starosty Kamil Vavřinec Mareš a Ondřej Mirovský se po svých zkušenostech z Czech Pointu a prodeje parkovacích karet shodli na tom, že by si zaměstnanci zasloužili delší přestávku na oběd. „Vzhledem k tomu, že v současné budově radnice není jídelna, je 30 minut opravdu nedostačující,“ uvádějí oba místostarostové shodně.

Obrázek bez popisku Obrázek bez popisku Obrázek bez popisku Obrázek bez popisku Obrázek bez popisku Obrázek bez popisku

25.04.2016 - Administrátor P7 ; Přečteno: 1075 x



Copyright © 2012 Městská část Praha 7